Kan ik mijn items tussentijds terug krijgen?

Ja, dat kan, maar Hester besteedt veel tijd en kosten om jouw mooie items op te knappen, te authentiseren, professioneel te fotograferen en te bewerken zodat jouw items in de allerbeste staat voor de maximale prijs verkocht kunnen worden. Wanneer je toch een item retour vraag kost dat €10 per item plus €10 verzendkosten.

Wat gebeurt er met de items die niet verkocht worden?

95% van de items die Hester accepteert worden succesvol verkocht! Wanneer enkele items uiteindelijk niet verkocht worden zal Hester je per mail informeren. Je kan jouw restanten binnen 30 dagen gratis ophalen of Hester stuurt ze retour, dat kost eenmalig 20 euro. Wat overblijft doneert Hester aan de kledingbank in Amstelveen. Er wordt nooit gedoneerd zonder vooraf met jou te overleggen.

Hoe lang werken jullie met mijn items?

De items die Hester accepteert voor de verkoop zal ze eerst zo hoog mogelijk inzetten waardoor de verkoop wellicht wat langer kan duren maar de opbrengst maximaal is.  Sommige items kunnen het hele jaar verkocht worden, maar de meeste kleding, schoenen en accessoires zijn seizoens gebonden. De najaar- en winteritems worden verkocht vanaf september tot en met januari. Voorjaar en zomer verkoopt Hester vanaf februari tot en met juli. De items die niet verkocht zijn worden vaak opgeslagen zodat ze volgend jaar alsnog verkocht kunnen worden. Hester promoot jouw producten via social media, betaalde en onbetaalde advertenties en andere marketingactiviteiten. Hester biedt jouw producten te koop aan op verschillende websites. Afhankelijk van het seizoen en aanbod probeert Hester vaak met succes het maximale uit jouw spullen te halen.

Wanneer ontvang ik de eerste betaling?

Elke eerste maandag van elke maand ontvang je een duidelijk overzicht wat er verkocht is en voor welke prijs. Dezelfde week ontvang je automatisch 50%-80% van de opbrengst op je bankrekening.

Hoe bepalen jullie de prijs?

Laat je niet gek maken door de onrealistische vraagprijzen die je online ziet, die zeggen niets over de prijs die uiteindelijk betaald wordt. Hester bepaalt de prijzen op basis van jarenlange ervaring, verkoop statistieken  van vele duizenden items en actueel vraag & aanbod. Hester houdt rekening met de ouderdom,  merk en natuurlijk de staat van het product. Hester zet 1,5-3 x hoger in dan de interne minimum prijzen en verlaagt periodiek de prijs wanneer het niet verkocht wordt. Ons gezamenlijke doel is om jouw product voor de hoogst mogelijke prijs zo snel mogelijk te verkopen!

Wat verdien ik?

Hester betaalt elke maand automatisch jouw aandeel tot maximaal 80% ! Hoe hoger de verkoopwaarde hoe meer jij verdient. Van jouw items die verkocht zijn ontvang jij 50% bij een verkoopwaarde tot en met €200, 65%  van 200 tot en met €600 en 80% van alles daarboven!

Jullie hebben mijn designer items inmiddels ontvangen, wanneer hoor ik weer wat?

Ik ga heel zorgvuldig om met je producten en heb tijd nodig om alles te controleren en de prijzen te bepalen. Je ontvangt per mail zo snel mogelijk maar in ieder geval binnen 10 werkdagen een overzichtelijke lijst waar al je items met omschrijving en de verwachte verkoop opbrengst opstaan. Wanneer je akkoord gaat, hoef je niets meer te doen. Ik maak foto’s en omschrijvingen, plaats je spullen op verschillende websites, onderhoud contact met klanten en zorg voor de leveringen en betalingen. Je ontvangt elke eerste maandag van de maand een overzicht met wat er verkocht is en voor welke prijs.  Dezelfde week ontvang je 50-80% van de opbrengst.

Ik heb al mijn items klaar staan, wat is de volgende stap?

Wanneer je dichtbij of op een van Hester’s vaste routes woont haalt Hester het kosteloos op. In alle andere gevallen kan je het afleveren in Amstelveen of gratis versturen.  Bel 085-029 9990 of e-mail wanneer je meer informatie nodig hebt.

Hoeveel stuks kan ik verkopen?

Normaal gesproken werkt Hester vanaf 10 stuks, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen, zeker bij bijzondere merken zoals bijvoorbeeld Hermes of Chanel. Ook wanneer het nieuw met bon is mogen het minder stuks zijn. Bel 085-029 9990 of e-mail wanneer je wilt overleggen.

Hebben jullie bonnen of dozen nodig van mijn designers items?

Kopers betalen vaak veel geld voor jouw designer items, daarom is het belangrijk dat er een originele doos of dustbag bij zit. De doos, dustbag en bon verhogen de opbrengst en versnellen de verkoop, maar zijn niet noodzakelijk.